שלוש עצות לקידום בריאות המוח

על אף שהתהליך הבסיסי של הזיכרון עדיין אפוף מסתורין, מחקרים גילו שישנם דברים שיכולים להגביר את הזיכרון ולקדם את כלל בריאות המוח. להלן שלוש עצות, מפרופסור גון ביירן, ראש המחלקה לנוירו-ביולוגיה ואנטומיה באוניברסיטת טקסס שבארהב, שיכולות לסייע בשימור ובשיפור בריאות המוח:

שימור בריאות המוח

1. פעילות גופנית. כל אחד יודע שפעילות גופנית טובה לבריאות הלב. מה שרבים מאיתנו אינם יודעים זה שהיא טובה, ככל הנראה, גם לבריאות המוח. יש שפע של ראיות ממחקרים שנערכו לאחרונה שמראים שפעילות גופנית שלעצמה מקדמת נוירו-גנסיס – היווצרות של תאי עצב חדשים במוח. זמן רב נטו מדענים להאמין שאם תאי עצבים אובדים, הם אובדים לתמיד והמוח אינו יכול לגרום להתחדשותם. נראה שפעילות גופנית משפיעה על יכולת המוח לייצר תאי עצבים.

2. תזונה. ישנם כמה מזונות שככל הנראה יש בהם תועלת למוח. מחקר הראה שחומצות שומן מסוג אומגה 3, כמו אלה שמצויות בדגי סלמון ודגים שמנוניים אחרים, יכולות לסייע בבניית החומר האפור במוח. מזונות ומשקאות שעשירים באנטיאוקסידנטים יכולים גם הם לסייע בשמירת חדות המוח. כמזון למוח אפשר לשקול כוס יין אדום, מעט סלמון, אוכמניות, מעט שוקולד או כוס תה ירוק. מזון יכול להיות בעל תפקיד בבריאות המוח, אך צריך לזכור, כל דבר במידה. מחקרים מראים שבקרב אנשים שלקו בהשמנת יתר יש שכיחות גבוהה יותר של מחלת אלצהיימר ומחלות אחרות שמשפיעות על המוח. לכן שמירה על משקל גוף תקין, עיסוק בפעילות גופנית וצריכת תזונה מאוזנת ומגוונת מקדמים את בריאות המוח.

3. פעילות מוחית. האמרה שאם לא משתמשים מאבדים נכונה למוח. בקרב אנשים פעילים מבחינה אינטלקטואלית יש שכיחות נמוכה יותר של מחלת אלצהיימר. אנו חייבים לאמן את תאי המוח כפי שאנו מאמנים את השרירים בגוף, לכן חשוב לקרוא ספרים ולפתור תשבצים. סוגים אלה של פעילות מספקים הגנה למוח. ישנן גם ראיות לכך שפעילויות חברתיות מסייעות בקידום בריאות המוח. כדאי לכן להיות בקשר עם אחרים ולהמריץ את המוח.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …