ריצה או הליכה

ריצה או הליכה – מה טוב יותר

מה עלינו לשקול לבצע לטובת בריאות הלב, ריצה או הליכה?

ריצה והליכה הן שת י דרכים פופולאריות של אימון גופני לשיפור פעולת הלב וכלי הדם. אך האם הליכה מועילה, כאימון גופני, כמו ריצה מיוזעת שמעלה בעוצמה את דופק הלב?

מחקר שערך פרופסור פול ויליאמס מהמעבדה הלאומית למדעי החיים באוניברסיטת ברקלי שבארה"ב, שאומץ על-ידי אגודת הלב האמריקנית, מצא כי הליכה טובה כמו ריצה אם המטרה היא להקטין את הסיכון למחלת לב.

החוקרים ביקשו לקבוע האם הוצאת אותה כמות של אנרגיה על-ידי פעילות גופנית מתונה (הליכה) או על-ידי פעילות גופנית נמרצת (ריצה) תניב הורדה דומה של גורמי סיכון למחלת לב כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת והורדת סיכוי להופעת מחלת לב.

חוקרים ניתחו את מצב בריאותם של 49,000 אנשים (33,060 רצים ממחקר הרצים הלאומי בארה"ב ו- 15,940 הולכים ממחקר ההולכים הלאומי בארה"ב) שרובם היו בשנות ה- 40 -50 לחייהם. החוקרים מצאו כי בעריכת השוואה לפי מרחקים שווים שעברו ההולכים או הרצים, שהיו שווי ערך לשריפה של כמות דומה של קלוריות, הליכה מורידה את הסיכון לסוכרת, מורידה כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה ממש כמו ריצה.

מה בכל זאת ההבדל?

  • זמן. אנחנו נשקיע יותר זמן בהליכה מאשר בריצה כדי להשיג את אותן תועלות בריאותיות, פשוט כי לוקח יותר זמן ללכת מאשר לרוץ את אותו המרחק. לדוגמא: 15 דקות של ריצה קלה שורפות כמעט את אותה כמות קלוריות כמו חצי שעה של הליכה נמרצת.
  • פציעות. צריך לזכור כי הסיכוי להיפצע גדול יותר בריצה מכיוון שריצה מעמיסה יותר סטרס על הגוף, במיוחד על המפרקים.
  • להתייעץ עם רופא. אם רוצים להגביר את הקצב ולעבור לריצה, רצוי תחילה להתייעץ עם רופא, במיוחד אם יש לנו דלקת מפרקים או בעיית בריאות אחרת, כמו מחלת לב.

חשוב לדעת שלא חייבים לבחור בריצה או בהליכה בנפרד, אפשר לשמר את המוטיבציה להיות פעיל ובריא יותר גם באמצעות שילוב בין שתי פעילויות גופניות אלה. תוספת של מאוצים קצרים בהליכה היא גם שילוב מוצלח וגם דרך לשרוף יותר קלוריות.

פורסם בתאריך 4.5.2017 בהודעה לעיתונות של אגודת הלב האמריקנית.

עוד על פעילות גופנית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …