יותר סיפוק בחיים

מניעת סרטן השד – שמונה עצות

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן שד ברחבי העולם. מניעת סרטן השד היא כיום בראש סדר העדיפויות של הנאבקים בסרטן. ,

להלן 8 עצות מניעת סרטן השד

שהכינה דר' אן מקטירנן ממרכז הצ'ינסון למניעת סרטן בארה"ב:

  1. הימנעי מלהשמין. השמנת יתר מגבירה את הסיכון לסרטן שד לאחר גיל המעבר, שהוא התקופה בחיים שבה מופיעים רוב מקרי סרטן שד. רצוי להימנע מעלייה הדרגתית במשקל, וכדאי לנסות לשמור על מדדת מסת גוף (BMI) פחות מ- 25.
  2. אכלי באופן בריא כדי להימנע מעלייה במשקל. אמצי תזונה עשירה בירקות ובפירות, דלה במשקאות ממותקים, בפחמימות מזוקקות ובמזונות שמנים. אכלי חלבונים רזים כמו דגים או חזה עוף ואכלי בשר אדום, אם בכלל, במתינות. אכלי דגנים מלאים והעדיפי שמנים צמחיים על פני שומנים מהחי.
  3. הישארי פעילה מבחינה גופנית. מהמחקרים עולה שפעילות גופנית מוגברת, אפילו אם מתחילים בה בשלב מאוחר בחיים, מפחיתה את כלל הסיכון לסרטן שד ב- 10%-30%. כל מה שאת זקוקה לו הוא אימון מתון כמו הליכה במשך 30 דקות 5 ימים בשבוע, כדי להעניק לעצמך את ההשפעה המגנה.
  4. שתי מעט אלכוהול או כלל לא. צריכת אלכוהול נמצאה כרוכה בסיכון מוגבר לסרטן שד. נשים צריכות להגביל את צריכת האלכוהול ללא יותר ממשקה אחד ביום, ללא קשר לסוג האלכוהול.
  5. הימנעי מטיפול בתחליפי הורמונים (HRT). טיפול הורמונלי בגיל המעבר מגביר סיכון לסרטן שד. אם את חייבת ליטול הורמונים כדי לשלוט בתסמיני גיל המעבר, הימנעי מאלה שמכילים פרוגסטרון והגבילי את השימוש בהם לפחות משלוש שנים. הורמונים צמחיים וקרמים ומשחות הורמונליים אינם בטוחים יותר מתרופות מרשם של הורמונים ויש להימנע מהם.
  6. שקלי ליטול תרופות חוסמות אסטרוגן. נשים עם עבר משפחתי של סרטן שד או נשים מעל לגיל 60 שנים צריכות להתייעץ עם רופאן בעד ונגד שימוש בתרופות חוסמות אסטרוגן.
  7. אל תעשני. מחקרים מראים שעישון ארוך טווח קשור בסיכון מוגבר לסרטן שד בנשים מסוימות. זקוקה לעזרה כדי להיגמל? יש שפע של דרכים החל בדמיון מודרך וכלה בתרופות.
  8. הניקי את תינוקך כמה שרק אפשר. נשים שמניקות את תינוקותיהן למשך לפחות שנה במצטבר הן בעלות סיכון מופחת לפתח, מאוחר יותר, סרטן שד.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …