פעילות חברתית

מניעת נפילות

מניעת נפילות היא עניין של חיים ומוות. בקרב קשישים, גברים מועדים יותר למות כתוצאה מנפילה, לעומתם נשים סובלות פי 2 משברים, במיוחד במפרק הירך, דבר שפירושו מוגבלות גופנית ממושכת ומעבר לבית אבות.

מניעת נפילות- מה צריך לעשות?

אם חוששים מפני נפילות, כדאי לגשת לרופא שיערוך בדיקה מקפת של מצבנו, יעזור לנו למצוא מסלול בטוח וירגיע אותנו. כדי להימנע מנפילות כדאי לנקוט בדברים הבדוקים הבאים:

  • פעילות גופנית. שרירים חלשים, שיווי משקל רעוע וגמישות מוגבלת בגלל דלקת מפרקים הופכת, לעתים קרובות, הליכות לנפילות. במחקר מסוים נמצא שאימון למניעת נפילות שכוללת אימוני חיזוק ותרגילי שיווי משקל הפחיתו נפילות ופציעות שקשורות לנפילות ב- 35% בקרב אנשים בני 80 שנים ומעלה. תרגילי יוגה או טאי-צי יכולים אף הם לעזור.
  • בדיקת ראייה. שינויים בראייה שקשורים בגיל תורמים אף הם לתאונות ולנפילות. רצוי לבצע בדיקות עיניים סדירות ולעדכן מפעם לפעם את רמת הדיוק של המשקפיים ועדשות המגע.
  • בוחנים את התרופות. תגובות הגוף לתרופות משתנות עם הגיל. בחינה סדירה של התרופות שנוטלים עם הרופא שכוללת אפשרות של ויתור על תרופות מסוימות או שינוי של תרופות שגורמות לתופעות לוואי מזיקות, כמו נמנמנות, סחרחורת ובעיות בשיווי משקל.
  • מסירים מכשולים בבית. רצוי לשפר את התאורה בבית על-ידי הגברת עוצמתה, מעבר לתאורת פלורסנט או הוספת מנורות. תאורת לילה קבועה יכולה אף היא לעזור. גלגול חוטי חשמל שפזורים על הרצפה והצמדתם לקירות תגביר את בטיחות ההליכה בבית. צריך לשמור על מדרגות ופרוזדורים בבית חופשיים מחפצים. כדאי לזרוק מהבית שטיחונים או להדביקם לרצפות באופן קבוע. חשוב לארגן מחדש את המטבח וארונות המטבח כך שיהיה קל להגיע אל חפצים שנמצאים בשימוש שגרתי. חשוב ביותר לקבע מעקות בצד המדרגות ובמעברים שונים בבית ומחוצה לו, ולהתקין מפסקי תאורה בראש המדרגות ובתחתיתן. כדאי לשים רצועות למניעת החלקה באמבטיה ובמקלחת וידיות בסמוך להן ובשירותים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …