מילוי שפתיים

מילוי שפתיים – מתי הוא הופך להיות מוגזם?

מחקר מצא כי קל כיום לדעת אם מישהו עבר טיפול להדגשת שפתיים, השפתיים הנפוחות שעברו מילוי שפתיים פשוט אינן נראות טבעיות.

דר' אנדריו זלצברג, מנתח פלסטי בכיר בבית החולים הר סיני בניו-יורק שבארה"ב, שכתב את מאמר המערכת שנלווה למחקר, אומר: "כשהולכים ברחובות ניו-יורק, רואים, באופן די ברור, שמחצית מהאנשים שחולפים על פניך קיבלו זריקות של מילוי שפתיים"

החוקרים טוענים כי בעקבות מחקרם אתרו את המאפיינים הספציפיים שיוכלו לעזור לתקן בעזרת ניתוח את המראה המלאכותי של שפתיים מוגדלות ולגרום להן לשוב ולהיראות טבעיות.

החוקר הראשי, דר' סנג קים, מנתח פלסטי עם התמחות לניתוחי פנים, אומר: "בעיקרו של דבר, יש לשמר יחס בסיסי בין גודל השפה העליונה לגודל השפה התחתונה. גובהה של השפה התחתונה צריך להיות גדול פי 1.6 בערך מגובהה של השפה העליונה. הגדלת שפתיים פרופורציונלית, כאשר השפה התחתונה תפוחה מעט יותר או גדולה מעט יותר מהשפה העליונה, היא הדבר החשוב. צריך להימנע מטיפול יתר של השפה העליונה בהשוואה לשפה התחתונה. הזרקות בשפה העליונה צריכות להיעשות בזהירות, כדי להימנע ממחיקת התווים הייחודיים של השפה העליונה כמו בקימור העדין שנמצא בחלק העליון של השפה, שנקרא קשת קופידון, או הזוויות הנקיות בשולי השפה העליונה".

משתתפי המחקר התבקשו לענות על כ- 100 שאלות לאחר שראו סדרת תמונות של שפתיים נשיות. התמונות עובדו באופן דיגיטלי כדי להראות שינויים הדרגתיים, הולכים וגדלים בצורת השפתיים ובמידתן, ומשתתפי המחקר התבקשו להצביע על השפתיים שנראות הכי טבעיות.

בשנים האחרונות יש דרישה שהולכת ומתגברת לבצע מילוי שפתיים שמתודלקת על-ידי ידוענים שיצרו לעצמם שפתיים מדהימות כמו שפתיהן של השחקניות אנג'לינה ג'ולי, ליזה רינה ומייגן פוקס, אומרים החוקרים. במקרים רבים אנשים מזריקים רק לשפה העליונה חומרי מילוי קוסמטיים, מבלי לעשות דבר בשפה התחתונה.

"אנשים חותרים להגיע לקצה גבול היכולת ומתקדמים יותר ויותר לקראת טיפול יתר מוגזם" אומר דר' קים. "רציתי לחקור האם ישנה אמת מידה אובייקטיבית של האיש הפשוט שמתבונן בשפתיים החדשות ואומר זה מלאכותי, זה מוגזם. השפה התחתונה צריכה לבלוט מעט ולהיות גדולה במקצת מהשפה העליונה. אם סדר טבעי זה מופר המראה שמתקבל אינו מתאים. בשפה העליונה יש לנו לא רק את קשת קופידון, אלא גם תלולית הבעה של החמצת פנים במרכזה של השפה. בשני צדדיה ישנם שקעים דמויי גומות. אם נפטרים מהם וממלאים באופן אחיד את השפה, היא נראית כמו נקניקיה ואנחנו נראים גמורים"

במחקר החדש נטען שדימוי פנים פופולארי זה אפשר כי כבר השפיע על תפיסת היופי והטבעיות של הפנים על-ידי הדור הצעיר.

"מצאנו כי הקהל הצעיר  מגלה סובלנות רבה יותר לשפתיים שעברו טיפול יתר, ועדיין חושב שהן יפות למראה ולא מוגזמות" מסכם דר' קים.

דר' זלצברג אומר: "מה שעולה מהמחקר הוא שצריך לשמור על הארכיטקטורה הטבעית של השפה. אם משנים את הארכיטקטורה הטבעית, זה מה שבעיקרו של דבר מעניק מראה מלאכותי לשפתיים. אם הדגשנו יתר על המידה את השפה העליונה, ונשוב ונדגיש באותה מידה את השפה התחתונה, התוצאה שתתקבל תהיה הרבה יותר סבירה".

ממצאי המחקר מכילים גם חדשות טובות לכל אותם קורבנות של מילוי שפתיים גרוע. אם רופאים ישחזרו את היחס הנכון על-ידי הטפחה של השפה התחתונה, רבים הסיכויים שהפנים יחזרו למראה הטבעי שלהם.

סיבוכי מילוי שפתיים מאוד נדירים, אם הם מתרחשים, זו בדרך כלל תגובה אלרגית לחומר המילוי הקוסמטי, או זיהום בנקודת ההזרקה או חבלה בשפה.

כדי להימנע מהופעת חבלה בשפה מומלץ להימנע משימוש בתרופות כמו איבופרופן או אספירין שמדללות את הדם למספר שבועות לפחות לפני ביצוע הליך מילוי שפתיים.

המחקר התפרסם בתאריך 6.4.2017 בכתב העת לניתוחי פנים פלסטיים של ההסתדרות הרפואית האמריקנית.

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …