סמן ביולוגי

מדרסים בהתאמה אישית

"התחלתי לרוץ בגיל 52 כדי להשיג את החיים. בחרתי להתמקד בריצות למרחקים ארוכים. רק ריצה למרחקים ארוכים, עם הקושי שכרוך בה, עם המאבק הבלתי פוסק בין הרוח לגוף, עם הקרב המתמיד במגבלות הגוף ועם ניצחונו של כוח הרצון, אפשרה לי להגיע לתחושת סיפוק אמתית ולהגשמה עצמית.
ריצה למרחקים ארוכים אינה עניין של מה בכך. צריך להכין היטב את הגוף והנפש. צריך לחשל את הגוף, לחזק בהדרגה את שרירי הרגליים, לייעל את הנשימה, לשפר את פעולת הלב, להיפטר מעודפי שומנים ולבנות בהתמדה מכונה משומנת וחסונה שתדע לעמוד בפני פגעים שונים. צריך גם לחזק את הנפש, לתרגל משמעת עצמית, ללמוד את חשיבותה של סבלנות, לדעת להתמודד עם הבדידות, לפתח צניעות ונחישות וליצור אט אט מצפן נפשי פנימי שיוביל וינהיג בבטחה את הגוף הסובל".
כך מספר יוסי טווינה שהפך תוך מספר שנים לאחד מבכירי הרצים המבוגרים למרחקים ארוכים בישראל.

כדי להיות אצן בכיר לא די בתכנון קפדני של תוכניות אימונים שבועיות, חודשיות ואפילו שנתיות. צריך ללמוד הרבה. אצן צריך להכיר היטב את המבנה האנטומי של גוף האדם על בוריו. אצן מוכרח לדעת מהן הסכנות שאורבות לגופו כדי שלא יפגע. אצן חייב לחקור ולמצוא מהו הציוד האידאלי שיאפשר לו להפיק את המרב מגופו. אצן נאלץ גם ללמוד להתמודד עם משברים נפשיים ועם בגידת הגוף לפעמים.

 

איך יוצרים קשר עם יוסי טווינה?

טלפון נייד: 050-8527179

טלפון בבית המלאכה: 03-5604056

פקס: 03-5604056

דוא"ל: ses1@zahav.net.il

כתובת: רחוב נחלת בנימין 55-57 תל-אביב.

זה התחיל בכאב טורדני בכף הרגל. ניסיתי בהתחלה להתעלם ממנו, אך ברבות הזמן הלך הכאב והתגבר, ובלית ברירה פניתי לרופא. הרופא פסק שמדובר בדורבן, פגיעה טורדנית ומכאיבה בקרסול כף הרגל, והציע שתי אפשרויות. להפסיק לרוץ למספר שבועות או אף לכמה חודשים, או לחלופין לקבל כמה זריקות שינטרלו את הכאב ואת הדלקת. לא יכולתי להסכים לאף אחת מהאפשרויות. להפסיק לרוץ מבחינתי זה גזר דין מוות. לקבל זריקות? אני לא לוקח אפילו כדור נגד כאב ראש! אז מה עושים? התחלתי להתעניין וכך הגעתי לאוניברסיטת תל-אביב, שם למדתי ביו-מכניקה של כף הרגל והכוונתה, ובסיום הלימודים קיבלתי תעודה לבניית מדרסים. דרך אגב, את הבעיה הפרטית שלי (דורבן בכף הרגל) פתרתי במדרס הראשון שייצרתי לעצמי.

השמועה על המדרסים החדשים של יוסי טווינה התפשטה במהירות בקרב קהילת האצנים. מסתבר שכמעט כל אצן סובל מפעם לפעם מבעיות בכף הרגל שיכולות להשבית את שמחת הריצה. לכל אצן ברור שאסור להתפשר כשמדובר בנעלי ריצה איכותיות, אך הבשורה שיוסי טווינה הביא לחבריו הרצים היא שמדרסים בהתאמה אישית חשובים לא פחות.

כף הרגל, אותו אבר שנמצא אי-שם בתחתית הגוף, הוא בעל חשיבות עצומה. כף הרגל שבנויה מ- 52 עצמות ו- 36 מפרקים (שהם יותר מרבע מהעצמות בגוף האדם) צריכה לשאת אותנו, לאפשר לנו תנועה חלקה ויעילה ולעזור לנו לשמור על שיווי משקל ויציבה נכונה ונוחה. כל צעד שעושים מעביר, במהירות האור מידע אל המוח וחוזר חלילה. כל בעיה בכף הרגל, בעצם הקרסול, קריסה של עצמות כף הרגל, רגל שטוחה, בעיות עצביות בעצמות המסרק, דורבן, כאבים בגיד אכילס, משפיעים מיד על כל השלד.

כפות הרגליים הן הבסיס שלנו על פני האדמה. צריך להעניק להן את תשומת הלב הראויה כדי שתמשכנה לשרת אותנו בנאמנות. מדרסים בהתאמה אישית מפזרים לחצים על פני כל שטח כף הרגל, מעניקים יציבה נוחה, מאפשרים הליכה וריצה נכונות ומונעים פגיעות במפרקי הרגליים ובחוליות הגב התחתונות.

עוד על דורבן ברגל

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …