להחזיר תשוקה לזוגיות

זוגות שנמצאים במערכות יחסים ארוכות חווים לעתים שעמום וחוסר תשוקה מינית שנובעים משגרת חייהם. לאחר שנים של הכרות, רומנטיקה ותשוקה, שאפיינו את תחילת הקשר, מתעמעמות ומפנות את מקומן לשגרה, שיכולה להיות נוחה וחמימה, אך יכולה גם להפוך למעייפת ולמשעממת.

דר' אריק שכטר, מומחה להפרעות בתפקוד המיני בשרותי בריאות כללית, חיפה, מציע כמה עצות כדי לשמר את התשוקה במערכת היחסים:

עצות לשימור תשוקה במערכת יחסים

  • תקשורת. גם בני זוג שנמצאים במערכת יחסים ארוכת שנים יכולים לחוות קשיי תקשורת, ולא רק בתחום המיני, שבו יש חסמים לא מעטים לתקשורת פתוחה. תקשורת היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקשר זוגי. חשוב להשקיע בה גם כשמדובר בסקס, תחום שבו רבים בטוחים שהם מכירים היטב את בן זוגם. כדאי להביע בפני הצד השני רצונות והעדפות מיניות, ולא להניח שהוא כבר יידע בעצמו. הציפייה שבן או בת הזוג ינחשו את המחשבות שלנו שכיחה והיא מתכון בטוח לאכזבות. אל תחששו לכן להיות הצד שמעורר את הדיון על חיי המין ומבטא בגלוי את רצונותיו, צעד זה יענה, לרוב, בהתלהבות.
  • חדשנות– דברים חדשים יכולים לרענן את חיי המין ולהכניס בם עניין מחודש. אל תחששו להציע מקומות חדשים למין. אין זה חייב להיות בית קולנוע או מסעדה המונית, אך ניתן למצוא מקומות חדשים ולא צפויים לסקס. אפשר לשלב חוויה מינית עם חוויה חושית נוספת, אם מוסיפים אליה מרכיבים כמו פירות אקזוטיים או יין. אל תחששו משימוש באביזרי מין. לא חייבים לעבור הדרכה מפורטת שכוללת מבחן בקיאות. אפשר לבחור באביזרים נפוצים, שנמכרים לעתים קרובות בבתי מרקחת ובכל רשת פארם, כגון טבעות רטט, כדוגמת R3 VIBRATE או טבעות רטט אחרות. אביזרים נוספים למתחילים יכולים להיות סוגים שונים של גל סיכה כמו לאב גל ואחרים, שיוסיפו עניין לחדר המיטות. אם לא עשיתם זאת קודם, בדקו עם בן הזוג אפשרות של צפייה משותפת בסרטים ארוטיים שמתאימים לטעמם של שני בני הזוג.
  • ידע- אל תתביישו לקרוא על מין, כדי לגלות תנוחות חדשות או אביזרים חדשים שלא חשבתם עליהם. יש מידע זמין רב בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט. מחסום המבוכה נשבר, וסקסולוגים הם אורחים רצויים בתכניות טלוויזיה רבות, הם כותבים בלוגים בהם עצות לזוגות, ומתראיינים לכתבות על מין. ככל שתדעו יותר על האפשרויות העומדות בפניכם, תיהנו בחיי המין שלכם ממימוש ידע זה.
  • מחויבות- קבעו זמן לסקס. בני הזוג, פעמים רבות, טרודים במשימות היומיומיות שלהם, ולא משאירים מקום או זמן לסקס בלוח הזמנים הצפוף שכולל עבודה, ילדים ומשפחה. הצעד הראשון לחיי מין טובים יותר הוא לפנות את המקום והזמן למין. נכון, זה מבטל, במידה מסוימת, את הספונטניות  אולם הציפייה והמתח החיובי לקראת המין יתנו את הפיצוי הראוי. נסו לקבוע מראש עם בן או בת הזוג זמן ליחסי מין.
  • הקשבה– הקשיבו לבן הזוג ולבעיות שמטרידות אותו. לעתים קרובות בעיות בתחום הרגשי יכולות להעיב על הקשר ולהוציא את החשק ליחסי מין. כעס בין בני הזוג הוא מתכון בטוח להימנעות מיחסי מין, ולכן כשיש בעיות בתחום המיני, כדאי, במקביל, לפתור בעיות אחרות במערכת הזוגית. לעתים הבעיה אינה בין בני הזוג, אלא בעיה חיצונית שמשפיעה על מצב הרוח של אחד מבני הזוג וגורמת לו לחוסר חשק ביחסי מין. במידה ובן או בת הזוג נראים מדוכדכים או טרודים, כדאי לשאול אותם מה מטריד אותם ולנסות לעזור במידת האפשר.
  • חשיבה נכונה- אל תיקחו את בן הזוג כמובן מאליו! תמיד יש מקום למחוות רומנטיות קטנות, גם אם לא מדובר ביום ההולדת או ביום נישואין. אפשר להביע אהבה ללא סיבה, במחוות קטנות ויומיומיות שאתם יודעים שבן או בת הזוג יאהבו. גילויי חיבה קטנים יכולים לעורר מחדש את התשוקה למין בשני הצדדים.

אפשר לקבל מידע נוסף באתר החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני: www.sexual-health.org.il

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …