חוסר בתמיכה זוגית

כיצד לשמור על עור פנים נקי ובריא גם בקיץ

בקיץ עולות הטמפרטורות ומזג האוויר הופך לחם ולח. מתווספת גם קרינת שמש חזקה שאופיינית לקיץ. מרכיבים אלה- שמש, חום ולחות- מאתגרים את העור ומחייבים אותנו לשמור על עור פנים נקי ובריא באופן מיוחד בקיץ.

דר' יניב רון, מומחה לרפואת עור וטיפולים אסתטיים, מבית החולים שיבא, מציע כמה דרכים לשמור על עור פנים נקי ובריא גם בקיץ:

דרכים לשמור על עור פנים נקי ובריא גם בקיץ:

הזדקנות העור נגרמת משני פקטורים, הזדקנות פנימית שמושפעת מנטייה גנטית, והזדקנות חיצונית שמושפעת בעיקר על-ידי קרינת השמש. לכן, פעולת המניעה החשובה ביותר היא מריחת קרם עם מקדם הגנה מהשמש, שתמנע הזדקנות והתקמטות מהירה של עור הפנים.

  • ההנחה לפיה מקדם הגנה מספר 15 מספיק להגנה על הפנים, נבדקה בתנאי מעבדה שכללו מריחת שתי שכבות של קרם 20 דקות לפני היציאה מהבית ומריחה חוזרת כל כמה שעות. מכיוון שאנו לא באמת נוהגים כך, יש להימרח במקדם הגנה מספר 30 לפחות.
  • מומלץ להשתמש בקרם שמכיל רטין A, שהוא נגזרת של ויטמין A שהוכח מחקרית כתורם לעיכוב הזדקנות העור. יש למרוח בשעות הערב בלבד שכבה דקה ולשטוף לפני היציאה בבוקר. רטין A אסור לשימוש לנשים בהריון.
  • יש להקפיד על היגיינה של הפנים ולשטוף אותם בבוקר ובערב עם סבון פנים או תרחיץ לטיפול באקנה כגון אקניל או אחרים. לבעלי עור שומני מומלץ לוותר על שימוש בקרם לחות או להשתמש בלחות על בסיס מים. אם בנוסף לעור השומני יש אקנה, ניתן לטפל בפצעים בעזרת תכשירים חיצוניים כגון דואק או בעזרת כדורים כגון ראוקוטן. יש להתייעץ עם רופא כדי לבחור את סוג הטיפול המתאים.
  • פיגמנטציה (כתמים על עור הפנים) היא תופעה הנפוצה בעיקר אצל נשים ונוצרת בעקבות הורמונים. פיגמנטציה מופיעה, ברוב המקרים, בתקופת הריון בגלל הפרץ ההורמונלי או בעקבות נטילת גלולות למניעת הריון, אך היא יכולה להופיע גם ללא זרזים אלה. כדי להפחית סיכון לפיגמנטציה יש להימנע מחשיפה לשמש. אם נוצרו כתמים יש להשתמש בקרם להבהרה שמכיל הידרו קינון בריכוז עד 4% שנמכר ללא מרשם רופא. קרמים אלה אסורים בעת הריון, התחליף להם הוא התכשיר קליראל שמבוסס על תערובת צמחית.
  • תזונה נכונה ומאוזנת דלה בשומנים ובקלוריות תסייע בשמירה על עור הפנים. החליפו את המתוקים או החטיפים בפרי או עוגיית בריאות ללא שומן.
  • שנת יופי טובה, של 7 שעות לפחות בלילה, תורמת לבריאות העור ולקיומם של תהליכי התחדשות העור.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …