כאבי רגליים בזמן הליכה? דברו עם הרופא

רופא מומחה טוען כי אפשר לטפל במחלת עורקים פריפריאלית שהתסמין הבולט שלה הוא כאבי רגליים בזמן הליכה.

מיליוני אנשים בארה"ב סובלים מבעיה רפואית שנקראת מחלת עורקים פריפריאליים (היקפיים) שגורמת להתקשות דפנות העורקים ברגלים ובכפות הרגליים.

כ- 8.5 מיליון אמריקנים סובלים ממחלת עורקים פריפריאליים (PAD), כ- 20% מהם הם בני 60 שנים ומעלה.

"בעיות בזרימת דם לרגליים יכולות להוביל למצב שבו פצעים אינם מחלימים ובמקרים חמורים, נאלצים הרופאים לבצע קטיעה של הרגל", מזהיר דר' עלי אבו-רחמה, המזכיר הכללי של החברה לניתוחי כלי דם בארה"ב. דר' אבו-רחמה הוא מנהל מחלקת ניתוחי כלי דם במרכז הרפואי של אוניברסיטת מערב וירג'יניה שבארה"ב.

אחד התסמינים הבולטים של PAD הוא כאבים ברגליים. מטופלים שחווים כאבים ברגליים צריכים לדווח מיד לרופא. הרופא יזמן אותם לבדיקה שאינה כואבת ואינה פולשנית למדידת לחץ הדם בקרסוליים.

"אפשר לטפל בהתקשות עורקים" אומר דר' אבו-רחמה. "אנחנו ממליצים לכל אחד לנקוט בכמה צעדים בריאותיים שיכולים לשמור על בריאותם של העורקים והוורידים. צעד ראשון הוא למדוד את לחץ הדם ולטפל בלחץ דם גבוה. צעד נוסף הוא לשמור על רמות סוכר ורמות כולסטרול בדם בהתאם לנורמה המקובלת, כמו כן לא לעשן ולעסוק באופן סדיר בפעילות גופנית. רצוי גם לנסות להוריד את רמות העקה (סטרס). אפשר גם לעזור למטופלים עם מחלת עורקים פריפריאלית מתקדמת. מומחים לכלי דם מיומנים בהשבת זרימת הדם. רוב המטופלים לא יזדקקו לדבר פרט לתרופות ולניהול אורח חיים בריא. אבל אם הטיפולים שאינם פולשניים לא עוזרים יותר, אפשר באמצעות צנתור טיפולי לפתוח חסימות בכלי דם בעזרת בלון ולקבע סטנט (תומכן) באתר החסימה. אפשר גם לבצע הליך ניתוחי שבו יוצרים מעקף סביב לעורק החסום. אנשים עם מחלות כלי דם צריכים להימצא תחת השגחה קבועה של מומחה לכלי דם. אם ברצוננו לחיות כאנשים בריאים גם בזקנתנו, הדבר הטוב ביותר לעשותו הוא לפעול באדיקות לפי הנחיות הרופא". מסכם דר' אבו-רחמה.

המלצותיו של דר' אבו-רחמה התפרסמו בתאריך 28.2.2017 בהודעה לעיתונות של החברה לניתוחי כלי דם בארה"ב.

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …