טיפולים מזויפים באוטיזם

טיפולים מזויפים באוטיזם – לא עוזרים ויכולים להיות מסוכנים

טיפולים מזויפים באוטיזם שאינם מוכחים לא יעזרו ויכולים להיות מסוכנים, כך נאמר במנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA).

המנהל ממליץ שלא להתפתות למוצרים שנטען לגביהם כי אפשר לרפא בעזרתם אוטיזם.

אין כיום מרפא להפרעה עצבית התפתחותית זו, אך יש שפע של טיפולים מזויפים באוטיזם ודרכי רפוי מזויפות החל מטיהור רעלים וכלה בחלב נאקות גלמי.

כמה מטיפולי רמייה אלה יכולים להיות מסוכנים, כמו למשל טיפולי הסרת מתכות כבדות, טיפולי חמצן בתא לחץ ואמבטיות עם בוץ לטיהור רעלים.

"ישנם סוגים שונים של אוטיזם שנבדלים בחומרתם ובתסמינים שלהם. הטיפולים הקיימים לאוטיזם מיועדים לטפל בתסמינים ספציפיים ויכולים לגרום, למרבה הצער, רק לשיפור מסוים" כך אומר דר' עמי טיילור, רופא ילדים ב- FDA בהודעה לעיתונות.

ילדים שלוקים באוטיזם מתקשים ביצירת קשרים חברתיים ובתקשורת בכלל. חלקם מפגין התנהגויות שחוזרות על עצמן ויש להם תחומי עניין צרים וכפייתיים.

ישנן כמה תרופות שמאושרות על-ידי ה- FDA שעוזרות בהשגת שליטה מסוימת על תסמיני אוטיזם. למשל, תרופות אנטי-פסיכוטיות כמו ריספריודון ואריפיפרזול ניתנות לטיפול בילדים עם התנהגות חמת מזג ורגזנית שקשורה באוטיזם.

מכיוון שאין מרפא לאוטיזם, ישנה היסטוריה ארוכה, למרבה הצער, של טיפולי אוטיזם כושלים או גחמות טיפול אופנתיות. להלן כמה דוגמאות:

  • טיפולים כימיים שנטען לגביהם שאפשר בעזרתם לטהר את הגוף מחומרים רעילים ומתכות כבדות. הטיפולים ניתנים בצורת ספריי, נרות, כמוסות, טיפות ואמבטיות בוץ. הטיפולים הכימיים שמאושרים על-ידי ה- FDA ניתנים במרשם רופא בלבד ומשמשים לטיפול בהרעלת עופרת ועומס יתר של ברזל, אך לא לטיפול או לריפוי של אוטיזם. יש להשתמש בתכשירים אלה רק בהשגחה צמודה של בעל מקצוע מכיוון שהם יכולים לרוקן את הגוף ממינרלים חשובים ולהוביל להתפתחות בעיות רציניות ומסכנות חיים, אומרים במנהל המזון והתרופות.
  • טיפולי חמצן בלחץ גבוה. טיפול נוסף לאוטיזם שאינו מוכח כרוך בנשימת חמצן בתא לחץ. טיפול זה מאושר על-ידי ה- FDA לשימושים רפואיים מסוימים כמו טיפול במחלת צוללנים.
  • אמבטיות בוץ לטיהור רעלים משווקות באופן שקרי כמספקות שיפור דרמטי בתסמיני אוטיזם. המוצרים שמעורבבים במי האמבטיה אמורים להוציא מהגוף רעלנים כימיים, מזהמים שונים ומתכות כבדות.
  • חלב נאקות גולמי ושמנים חיוניים הם בין המוצרים שנמכרים כטיפול לאוטיזם. אבל הם לא הוכחו כבטוחים או כיעילים, לטענת ה- FDA.

ג'ייסון הומברט, קצין מבצעים רגולטורים ב- FDA, אומר: "צריך להיות חשדנים לגבי מוצרים שנטען לגביהם שהם מיועדים לטיפול בקשת רחבה של מחלות". 

הומברט מציע כמה דרכים שבעזרתן יוכל הצרכן לזהות טענות שקריות או מטעות לגבי מוצרים שמתיימרים לרפא או לטפל באוטיזם:

  • אם ההמלצה לטיפול מקורה בעדות אישית, צריך לדעת כי עדויות אישיות אינן תחליף להוכחות מדעיות
  • מעט מאוד מחלות ניתנות לריפוי מהיר לכן עלינו להיזהר מכל ריפוי שנטען לגביו 'תיקון מהיר'
  • תרופות פלא שמתרברבות בפריצת דרך מדעית או ברכיבים סודיים הן במקרים רבים רמאות ותעתוע.
  • לפני שמשתמשים בטיפול כמעט ולא ידוע או במוצר שנטען לגביו שהוא מטפל או מרפא אוטיזם, יש להתייעץ עם מומחה ולפעול לפי עצתו

הודעה לעיתונות של המנהל למזון ולתרופות (FDA) בנושא טיפולים מזויפים באוטיזם התפרסמה בתאריך 14.4.2017

עוד על אוטיזם

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …