חיי מין בריאים בכל גיל

חיי מין לאחר גיל 50 שנים אינם כפי שהיו בגיל 20 שנים. גברים ונשים מעל לגיל 50 שנים לא יטענו ברצינות שחיי המין שלהם הם כפי שהיו מאז ומתמיד. אולי הם טובים יותר, אולי הם גרועים יותר, אך בכל מקרה הם חייבים להיות שונים.

שינויים בגיל = חיי מין שונים

כפי שהגוף משתנה במרוצת השנים, כך גם המיניות. שינויים אלה כוללים, בדרך כלל, ירידה ברמות ההורמונים בקרב גברים ונשים כאחד, וכמו כן שינויים נוירולוגיים ושינויים בזרימת הדם בגוף. מצבים אלה מובילים במקרים מסוימים למגוון של בעיות מיניות כמו קשיים בהשגת זקפה או יובש בנרתיק. מבחר רב של טיפולים רפואיים זמין כיום לשיפור בעיות כאלה ובעיות נוספות.

גם המראה החיצוני משתנה עם העלייה בגיל, ולעתים גורם לירידה בביטחון העצמי בזירה המינית. כמעט כל אחד חווה כמה שינויים כאלה. אך אין פירוש הדבר כקץ חיי המין לרוב האנשים המזדקנים.

מה יכול לחבל בחיי מין בריאים?

נושאים גופניים ורגשיים יכולים לחבל בחיי מין טובים. לעתים הם כרוכים זה בזה, גורמים למשברים בתקשורת הזוגית ולהתנזרויות ארוכות שהופכים את המיניות למשעממת ודלה. אך אין אלה בעיות שיש הכרח לחיות עמן. במקום זאת שימוש בטיפולים הזמינים כיום יכול לרפא כמעט את כל הבעיות הגופניות.

שיטות לסיוע עצמי וייעוץ יכולים להביא להקלה ניכרת בבעיות ביחסים הזוגיים. על-ידי הסטת המיקוד מחסרונותינו אל תרומותינו, אפשר להגביר את ההערכה העצמית ולמסד תקני משיכה מחודשים בין בני הזוג.

מה יכול לסייע לחיי מין בריאים?

כדאי להיזכר מה היה הדבר שעשה אותנו מושכים בצעירותנו. היו אלה העיניים שהנשמה בצבצה מהן, היה זה החיוך המבויש או אולי הצחוק המתגלגל? רבים הסיכויים שאיכויות אלה נותרו כשהיו. בנוסף כדאי לרכז את תשומת הלב לניסיונות להעניק ולשאוב הנאה במהלך קיום יחסי מין. דבר זה יכול לסייע במציאת הביטחון ביכולת לתת את עצמך ולהיסחף בחוויה. יחסי מין מעולים נובעים מקשר רגשי עמוק, דבר שאינו מובטח בזכות גוף מושלם. תדמית גוף שלילית שורשיה אינם תמיד במראה גופנו.

קשיים בעבודה ואכזבות אחרות יכולים להוביל לתחושת כישלון ולדיכאון שעלולים לפגום בתשוקה. גברים למשל שלקו באין-אונות זמנית יכולים לאבד את הביטחון בגבריותם.

דימוי עצמי נמוך פוגע בבריאותם של חיי מין בכל גיל

לא משנה מהי הסיבה, דימוי עצמי נמוך גובה את מחירו בחיי המין. כאשר חרדת ביצוע מתפתחת עקב כך, היא יכולה להצית את הניצוץ שיוביל למעגל קסמים בו כשל מיני חוזר יחליש את ההערכה העצמית וחוזר חלילה. פתרון הבעיה של דימוי עצמי ירוד דורש תשומת לב רצינית לשורשי הבעיה.

יותר ניסיון, פחות עכבות והבנה הדדית עמוקה = חיי מין טובים

לרבים מן השינויים הגופניים שבאים עם ההזדקנות יש השפעה ניכרת לעין על אברי המין והמחזור המיני. לכן תינוי אהבים זהיר של בני 70 אינו מזכיר כמעט את פרצי התשוקה של בני 20. זהו לא בהכרח דבר רע. ניסיון רב יותר, פחות עכבות והבנה עמוקה יותר לצרכיך ולצרכיו של בן הזוג הם יותר מפיצוי על השלכות ההזדקנות. השינויים הגופניים של ההזדקנות יכולים להעניק תמריץ לפיתוח סגנונות חדשים ומספקים במעשה האהבה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …