דיסקינזיה מאוחרת – אושרה תרופה ראשונה לטיפול בהפרעה

דיסקינזיה מאוחרת היא מצב רפואי שמאופיין בתנועות לא רצוניות של הלסת, השפתיים והלשון.

תרופה בשם אינגרזה היא התרופה הראשונה לטיפול במבוגרים שלקו בהפרעה הנוירולוגית דיסקינזיה מאוחרת שאושרה על-ידי מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA).

ההפרעה מאופיינת בתנועות בלתי רצוניות שחוזרות ונשנות בלסת, בשפתיים ובלשון. האנשים שנפגעו מההפרעה מוציאים את הלשון מחוץ לפה, ממצמצים בשפתיים, מניעים באופן לא רצוני את הזרועות והרגליים ויש להם קשיי נשימה.

ההפרעה היא במקרים רבים תופעת לוואי של תרופות אנטי-פסיכיאטריות לטיפול בסכיזופרניה, בדיכאון ובהפרעה דו-קוטבית (מניה-דפרסיה).

"דיסקינזיה מאוחרת יכולה להיות הפרעה עם מוגבלות שמטילה סטיגמה על המטופלים כלוקים במחלת נפש. אישור של התרופה הראשונה לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת היא התקדמות חשובה עבור מטופלים שסובלים מההפרעה" כך אומר דר' מיטצ'ל מאטיאס, מנהל המחלקה למוצרים פסיכיאטריים ב- FDA.

יעילות התרופה אינגרזה נקבעה במחקר קליני בו נטלו חלק 224 אנשים ובו נערכה השוואת יעילות בין התרופה החדשה לבין פלסבו (תרופת דמה). תופעות הלוואי האפשריות של התרופה החדשה כוללות: ישנוניות, וקצב לב לא תקין. מי שנוטל את התרופה רצוי שלא ינהג במכונית או ישתמש במכשור כבד עד שתתבהרנה השפעות התרופה תפקודו.

אישור השיווק לתרופה התפרסם בתאריך 11.4.2017 בהודעה לעיתונות של ה- FDA.

 

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …