איידס

אבחון דיכאון – 5 שאלות שיכולות לסייע באבחון

דיכאון אינו, כלל וכלל, מחלה סמויה מן העין, על אף זאת אבחון דיכאון לוקה בחסר והבעיה נותרת בלתי מאובחנת באופן רציני ביותר. מומחים מעריכים שרק 34% מהאנשים שלוקים בדיכאון פונים לקבלת עזרה.

איך מתבצע אבחון דיכאון?

כאשר אנשים פונים לקבלת עזרה, הרופא עורך, בדרך כלל, אבחון דיכאון באמצעות שאלות על רגשות והתנסויות. הרופא עשוי גם לערוך בדיקות גופניות במטרה לנטר גורמים גופניים שיכולים להיות ברקע של המצוקה הנפשית.

הבדיקות הגופניות והעבר הרפואי יכולים לספק רמזים שמצביעים על דיכאון שנגרם על-ידי שימוש בתרופות או בעקבות רקע של מחלה גופנית. במקרים כאלה, בדיקות מעבדה ובדיקות הדמיה שונות יכולות להצביע על מקור הבעיה.

לעיתים, אנשים אינם יכולים או שאינם רוצים להבחין בדיכאון שפקד אותם, ותלונותיהם הראשוניות הן רפואיות. כאבי ראש, בעיות בקיבה, קשיים מיניים וחוסר באנרגיה הן התלונות הרפואיות השכיחות.

כאשר הסובלים מתלוננים על בעיות גופניות ולא על דיכאון

אם התסמינים מצביעים על דיכאון וסיבות רפואיות אינן בגדר הסביר, הרופא ירצה לברר האם חשים בעצבות או בחוסר תקווה, ואם מבחינים בשינויים בתיאבון, בדחף המיני או בדפוסי השינה. הרופא ישאל את השאלות הבאות:

  1. האם אתה או מישהו מבני משפחתך סבל אי-פעם מדיכאון או מהפרעה נפשית אחרת? אם כן, באיזה אופן התבצע הטיפול?
  2. האם אתה שואב סיפוק והנאה מחייך?
  3. האם חלפו בראשך מחשבות על התאבדות או שמא ניסית להתאבד?
  4. האם אתה שותה אלכוהול? אם כן, באיזו תכיפות ובאיזו כמות?
  5. האם אתה משתמש בסמים כמו מריחואנה, קוקאין או הרואין כדי לרומם את רוחך או כדי להירגע? אם כן, באיזה סמים ובאיזו תכיפות?

הרופא עשוי לבקש להשלים רשימה של תסמינים או שינויים ניכרים במצב הרוח שבדרך אחרת לא היו מזוהים. לחילופין יכול הרופא למלא שאלון דומה על סמך תצפיותיו. שאלון זה טוב במעט לזיהוי דיכאון מדיווח עצמי.

מכיוון שישנה נטייה למזער את התסמינים או שלא לשים אליהם לב, יבקש הרופא לשוחח על העניין עם אדם קרוב. כשמדובר בילד או בנער, יבקש הרופא לראיין את ההורים ובמידת האפשר מורים ומדריכים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …