טיפול מוזיקלי בכאבים

טיפול מוזיקלי בכאבים לאחר ניתוח גב

טיפול מוזיקלי בכאבים באמצעות נגינה, שירה ותיפוף קצבי יכולים, ככל הנראה, לסייע בהקלה על אי-הנוחות וקושי שנוצרים לאחר ניתוח גב.

מטופלים שמחלימים מניתוח גב מתמודדים ברוב המקרים עם כאבים וחרדות. מחקר חדש מראה כי טיפול במוזיקה יכול להקל על המצב.

טיפול תרופתי הוא הטיפול השכיח בכאבים של מטופלים שמחלימים מניתוח בעמוד השדרה.

במחקר, שנערך בבית החולים הר סיני בניו-יורק שבארה"ב, העניקו המדענים לקבוצה של 30 מטופלים שעברו ניתוח של חיבור חוליות אחת לשנייה, טיפול מוזיקלי בכאבים בן 30 דקות תוך 72 שעות לאחר הניתוח. הטיפול כלל, שירה, תיפוף קצבי ומוזיקה חיה. הטיפול המוזיקלי עזר למחלימים להירגע ולהקל על המתחים שחוו, אומרים החוקרים שהעניקו את הטיפול המוזיקלי במשולב עם הטיפול המקובל.

קבוצה אחרת של מנותחי גב קיבלה רק את הטיפול המקובל ושימשה כקבוצת הביקורת.

כל המטופלים במחקר היו בני 40-55 שנים.

החוקר הראשי, ג'ון מונדנארו, המנהל הקליני של המחלקה ע"ש לואי ארמסטרונג לטיפול מוזיקלי, אומר: "זהו מחקר יחיד במינו שבחן איך לשלב טיפול מוזיקלי ברפואה המקובלת כדי לטפל בכאבים שלאחר ניתוח. מנותחי עמוד שידרה נמצאים בסיכון מוגבר לעמוד בפני אתגרי כאב לאחר הניתוח"

הנחקרים התבקשו לדרג את רמת הכאב שלהם לפני ואחרי הטיפול המוזיקלי.

מטופלים שלא קיבלו טיפול מוזיקלי דיווחו על התגברות קלה של הכאבים, לעומתם, אלה שקיבלו טיפול מוזיקלי חוו ירידה ברמות הכאבים והחרדות.

"השינוי ברמות הכאבים בקבוצה שקיבלה טיפול מוזיקלי היה משמעותי והוא הושג על-ידי אמצעים שאינם תרופתיים עם מעט מאוד תופעות לוואי. כאב הוא דבר סובייקטיבי ואישי ומחייב להעניק גישה טיפולית אינדיבידואלית. מטפלים מורשים במוזיקה יכולים להתאים לכל מטופל את ההעדפות המוזיקליות שלו ולתת מענה הולם לדרגת הכאב שהוא חווה " מסכם החוקר הראשי ג'ון מונדנארו.

ממצאי המחקר התפרסמו בתאריך 28.3.2017 בכתב העת האמריקני לאורתופדיה.

עוד על כאבי גב

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …