מחלת צליאק

מה לעשות אם לילד יש תסמינים דמויי שפעת?

האם ילדנו לקה בשפעת החזירים (H1N1)? האם זו שפעת עונתית?

תסמיני שפעת חזירים דומים לתסמיני שפעת עונתית. הילד יכול לסבול מהדברים הבאים:

– חום.

– כאב ראש.

– כאב גרון.

– כאבים בגוף ועייפות קיצונית.

– שיעול, עיטוש ונזלת.

– הקאה ושלשול.

 

מה עלינו לעשות אם אנו משערים שזו שפעת החזירים?

לא צריך להיכנס לבהלה. רוב מקרי השפעת גורמים למחלה קלה שאינה מחייבת אשפוז בבית חולים. רוב החולים מחלימים תוך 3-5 ימים ללא בעיות. חשוב לבודד את החולה משאר בני הבית, כדי למנוע את התפשטות המחלה. אין לקחת את הילד בתחבורה ציבורית, וכמובן לא לשלוח אותו לבית הספר או לגן או למעון לפני שירד לו החום והוא סיים את הטיפול בתרופות להורדת חום. שאר בני המשפחה צריכים אף הם להישאר בבית אם הם מפתחים את תסמיני המחלה.

שמירת היגיינה אישית היא דבר חשוב תמיד, שיש להקפיד עליו במיוחד בעת מחלה. החולה והאנשים בסביבתו צריכים ליטול את ידיהם בתכיפות עם מים חמים וסבון. לא לחלוק עם החולה, כלי אכילה, שתייה, מגבות, מיטה וכריות עד אשר כל בני המשפחה חופשיים מתסמיני שפעת במשך 5 ימים.

בעת עיטוש או שיעול יש לכסות את הפה ואף עם גומת המרפק או להשתמש במגבון חד פעמי ולהשליכו לפח מייד לאחר השימוש. לאחר שימוש במגבון צריך מיד ליטול את הידיים במים חמים וסבון.

צריך לזכור ששפעת נגרמת על-ידי נגיף שאינו מושפע מאנטיביוטיקה, ולכן אין טעם לקחת אותה, אלא אם הרופא רשם אותה למטופל. להקלה על התסמינים אפשר לתת לילד משככי כאבים ותרופות להורדת חום. כדי שהילד לא יתייבש חובה לתת לו שפע של נוזלים, במיוחד אם הוא סובל מחום גבוה או מהקאות ושלשול.

 

מתי צריך לגשת לרופא?

אם אנו סבורים שהילד זקוק לטיפול רפואי, כדאי תחילה להתקשר בטלפון, לשוחח עם הרופא ולקבל את המלצותיו לטיפול. הדבר עדיף על לקיחת הילד למרפאה בה הוא יכול להדביק אנשים אחרים. רוב מקרי השפעת אינם מחייבים את הבאת הילד לחדר מיון בבית החולים. רצוי שלא לקחת את הילד לחדר מיון בגלל תסמינים דמויי שפעת אלא אם:

– הילד נושם במהירות או מתקשה לנשום.

– גוון עורו של הילד כחלחל.

– הילד אינו שותה מספיק נוזלים.

– הילד אינו מתעורר או שאינו מגיב לאנשים אחרים כרגיל.

– הילד מאוד עצבני ולא נותן להחזיק אותו על הידיים.

– החום והשיעול מחמירים.

– יש לילד חום מלווה בפריחה בעור.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …