גלי חום אחרי גיל 60

גיל המעבר

גיל המעבר הוא התקופה בחיי באישה בה מתחיל להיפסק המחזור החודשי. בדרך כלל תופעה זו מתחוללת בסוף שנות הארבעים או בתחילת שנות החמישים לחיי האישה. נשים לאחר גיל המעבר אינן פוריות עוד. גיל המעבר אינו מחלה ואינו ניתן למניעה. בגיל המעבר מתחוללים שינויים הורמונליים רבים. הבולט שבהם הוא ירידה ברמות האסטרוגן (הורמון המין הנשי המאפשר את המחזור החודשי ומספק הגנה לאישה מפני מחלות). נשים לאחר גיל המעבר חשופות יותר לסיכוני מחלות לב ואוסטאופורוזיס (הידלדלות העצם או בריחת סידן). 

תסמינים (סימפטומים) של גיל המעבר

אצל חלק מן הנשים חולף גיל המעבר ללא כל תסמינים מיוחדים. אצל החלק האחר עלולים להופיע תסמינים לא נעימים, כגון: יובש בנרתיק, גלי חום, ירידה בחשק המיני, מצבי רוח משתנים, זיעה קרה, מחזור חודשי לא סדיר, דיכאוןחרדות,נדודי שינה ועוד.

טיפול בבעיות גיל המעבר

הטיפול המקובל הוא מתן תחליפי הורמונים (HRT). ישנן תרופות המכילות רק תחליפי אסטרוגן וישנן תרופות המכילות שילוב של תחליפי אסטרוגן עם תחליפי פרוגסטרון. טיפול זה הוא מאוד יעיל להעלמת רוב תסמיני גיל המעבר אם לא את כולם, אך לאחרונה פורסמו מחקרים המצביעים על אפשרות סבירה שטיפול מסוג זה עלול להגדיל את הסיכון לסרטן השד ולמחלות לב. חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל האם הטיפול החליפי מתאים, ובאיזו תרופה לבחור.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

 

טיפולי רפואה משלימה בגיל המעבר

סיכום

כאשר אישה מגיעה לגיל המעבר (הפסקת המחזור החודשי) בסוף שנות הארבעים או בתחילת שנות החמישים לחייה מתחוללים בגופה שינויים הורמונליים שעלולים לגרום לה לבעיות גופניות ונפשיות כאחד. גם התופעות הבלתי נמנעות כמו סימני ההזדקנות ועזיבת הילדים את הבית יוצרים לחצים נפשיים וגופניים. תופעות גיל המעבר (הגופניות) גלי חום, הזעת לילה, יובש בנרתיק נגרמות כתוצאה מירידת רמות האסטרוגן בגוף. לעתים קרובות סובלות הנשים בגיל המעבר ממצבי רוח משתנים, ירידה בחשק המיני, דיכאון וחרדות. הטיפול המקובל הוא מתן תחליפי הורמונים המביא לשיפור ניכר בבעיה, אך לאחרונה פורסמו מחקרים המצביעים על סיכון מוגבר לסרטן השד ולמחלות לב בטיפול זה לכן יש לשקול אותו בזהירות ובעצה אחת עם הרופא המטפל. השלמות תזונתיות וצמחי מרפא (בעיקר סויה וקוהוש שחור) מעניקים הקלה משמעותית על תסמיני גיל המעבר, וחומצות שומן אומגה 3 מספקות תמיכה מערכתית לאישה בגיל המעבר. 

עדכון אחרון – 14/7/10

 

 

אולי יעניין אותך...

בדיקות הריון

זיהומים בהריון

זיהומים בהריון הם בעיה נפוצה. לעתים מדובר בזיהומים קלים שאינם מסוכנים, אך לעתים אלו זיהומים …