מחלת קרוהן

תרופה יכולה להקל על מחלת קרוהן

בתיאוריה חדשה על הסיבות להופעת מחלת קרוהן נטען כי שימוש בתרופה לשיפור תיפקוד מיני של גברים עשוי להקל על תסמיני המחלה.

חוקרים מאוניברסיטת קולג בלונדון גורסים כי מחלת קרוהן יכולה להיגרם על-ידי כשל של התגובה החיסונית לזיהום של חיידקים. במחקרים קודמים נטען כי מחלת קרוהן נגרמת בגלל דלקתיות מרובה.
מחלת קרוהן היא הפרעה דלקתית כרונית (ממושכת) במערכת העיכול שגורמת לתסמינים חמורים במערכת זו, ולעיתים תכופות, גורמת לבריאות לקויה לאורך זמן.
במחקר שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט מוצע כי תנתן לחולים תרופה לשיפור תיפקוד מיני שתמריץ את זרימת הדם לאתר שנפגע במערכת העיכול, דבר שישפר את התגובה הדלקתית לזיהום.
צוות המחקר בראשותו של פרופסור טוני סגל השווה את התגובה החיסונית לזיהום אצל חולי מחלת קרוהן לקבוצת בקרה של נבדקים בריאים. החוקרים מצאו כי החולים במחלת קרוהן יצרו הרבה פחות תאי דם לבנים שלוחמים בזיהומים, וזרימת הדם באזורים הפגועים היתה נמוכה הרבה יותר.
החוקרים השתמשו בתרופה בכדי להביא את זרימת הדם לרמות תקינות בהנחה כי זרימת דם משופרת תעורר תגובה חיסונית לגורמי הזיהום באזורים הפגועים במערכת העיכול.
פרופסור סגל מאמין כי במחלת קרוהן, הפגיעה במעיים אינה מעוררת את התגובה החיסונית הנדרשת למלחמה בגורמי הזיהום (חיידקים) ולהשבת התיפקוד התקין של המעיים.
"התגובה החיסונית לדלקת אצל הנבדקים הבריאים שלנו היתה כרוכה ביצור של ניטריק אוקסיד. ניטריק אוקסיד נמצא בבסיס מנגנון הפעילות המשפיע על שיפור התיפקוד המיני. לכן השתמשנו בתרופה בכדי לנסות לתקן את התגובה החיסונית הלקויה של חולי מחלת קרוהן. התרופה הגבירה את השפעת ניטריק אוקסיד והביאה להשבת הדלקת לרמות כמעט תקינות". אומר פרופסור סגל.

עוד על מחלת קרוהן

24.2.2006

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …