מזון למחשבה

השינויים בהרגלי התזונה ובשיטות הגידול החקלאיות בחמישים השנים האחרונות הם, כנראה, האחראיים לעליה בשיעור בעיות בריאות הנפש, כך עולה מדוח מיוחד שפורסם בבריטניה.
בדוח נטען כי התזונה הבלתי מאוזנת והדלה בערכים בריאותיים היא שהובילה לגידול בשיעור מקרי דכאון, שסעת, הפרעות קשב ופעלתנות יתר ומחלת האלצהיימר.
אחד הממצאים החשובים ביותר שפורסמו במאמר היה הירידה התלולה, בקרב רוב הציבור, בצריכת חומצות שומן אומגה 3 אותם שומנים טובים המצויים בדגים, ובמקביל עליה בצריכת מזונות המכילים חומצות שומן אומגה 6 הנחשבות לשומנים רעים לבריאות.
המאמר אינו דן רק במה שאנו אוכלים, אלא גם באופן בו אנו מיצרים את המזון. במזון המעובד יש פחות שומנים הכרחיים, ויטמינים ומינרלים, והיחס בין רכיבי התזונה אף הוא הופר.
במרוצת 50 השנים האחרונות אנו אוכלים פחות מוצרים טריים ומרבים בצריכת שומנים רוויים וסוכרים, דבר הפוגם בבריאות הגוף והנפש כאחד.
דר אנדרו מקלף, ממחברי המאמר, אומר: אי אפשר להתעלם מהשפעת השינוי בהרגלי התזונה על הבריאות. אנו מודעים היטב להשפעת התזונה על בריאותנו הגופנית, אבל רק כעת אנו מתחילים את השפעותיה על המוח. כבר ברור כי הרכב התזונה ואיכותה משפיעים על בריאותנו הנפשית, אך נותר לחקור באיזה אופן.
מחברי המאמר משערים כי הירידה באיכות התזונה הגדילה את ההוצאה הציבורית לטיפול בבעיות בריאות הנפש בבריטניה ב- 100 מליון לישט בשנה.
המאמר מגלה כי במרוצת 50 השנים האחרונות היתה ירידה של 34% בצריכת פירות וירקות ו- 59% בצריכת דגים.
מסכמים עורכי המאמר: החדשות הטובות הן שתזונה לשמירת נפש בריאה שומרת גם על גוף בריא. החדשות הרעות הן שאם לא יתחולל שינוי מהותי בהרכב התזונה, ובעיקר בדגים העשירים בחומצות שומן אומגה 3 כי אז תמשך העליה המדאיגה בשיעור הבעיות הנפשיות

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …