תועלת ארוכת טווח ללוקים בדכאון בעזרת האינטרנט

מומחים לבריאות הנפש באוניברסיטה הלאומית באוסטרליה מצאו כי התערבות באמצעות האינטרנט בבעיות דכאון אינה רק בעלת יעילות מיידית, אלא בעלת השפעה חיובית משמעותית ארוכת טווח שעשויה להיות יעילה כמו טיפולים מילוליים (פסיכותרפיה).
במחקר שעומד להתפרסם מצאו פרופסור הלן כריסטנסן וצוותה כי האינטרנט עשוי, במקרים מסוימים, להיות יעיל כמו טיפולים מילוליים הכרוכים בקשר אישי ישיר.
המרכז לחקר בריאות הנפש שבאוניברסיטה פיתח אתר באינטרנט בו ניתן, ללא תשלום, טיפול תפיסתי התנהגותי (CBT), מבלי צורך להזדהות לאלפי גולשים בעולם. האתר מספק גם מידע על מגוון רחב של טיפולים מילוליים, תרופתיים ומשלימים, לבעיות נפשיות, שיש להם ביסוס מדעי.
המחקר בחן את יעילות האתר במשך 12 חודשים מרגע יצירת הקשר עימו. אומרת פרופסור כריסטנסן: מצאנו כי השיפור בתסמינים בקרב הגולשים נשמר במרוצת 12 חודשים, ובמקרים של דכאון השיפור נשמר לפרקי זמן ארוכים יותר. אין אנו יודעים במדויק מדוע הטיפול באינטרנט כה יעיל לטווח ארוך, אך יכול להיות שהוא נובע מירידה בשימוש בטיפולים אחרים שאינם יעילים ואף מזיקים. יכול גם להיות שהמידע באתר האינטרנט סייע לגולשים לבחור את שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורם. מהמחקר עולה כי גם טיפול קצרצר באינטרנט עשוי להיות בעל השפעה חיובית ארוכת טווח לנאבקים בפרצי דכאון, למרות התחושה כי באינטרנט אין מגע אישי או תמיכה אישית. טיפול באמצעות האינטרנט יכול להגיע לכל אדם, בכל מקום ובכל מצב.
עוד על דיכאון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.