תוספת ויטמין מיעלת טיפול בקצרת (אסטמה)

השלמה של ויטמין עשויה לסייע לחולי קצרת שאינם נענים לטיפולים השיגרתיים, כך מדווחים חוקרים מבריטניה.
קיימת קבוצה קטנה של חולי קצרת שאינה יכולה להעזר במשאפי סטרואידים או בטבליות להקלת תסמיני המחלה והיא נותרת לסבול מהתקפים חוזרים ונישנים של קצרת, שיש בהם סיכון מוגבר למוות בטרם עת.
אצל רוב חולי הקצרת, נטילת סטרואידים, ממריצה את תאי המערכת החיסונית לשחרר מולקולה המפחיתה תסמינים מציקים ומסכני חיים האופיניים  לאלרגיה ולקצרת.
במחקר במעבדה נמצא שתאי המערכת החיסונית של אותה קבוצה קטנה הם עמידים לסטרואידים ולכן אינם מיצרים את אותה מולקולה המפחיתה את תסמיני הקצרת.
החוקרים בקינגס קולג בלונדון מצאו כי הוספת ויטמין D3 לתרבית תאי המערכת החיסונית יחד עם סטרואיד, המריצה את תאי המערכת ליצר את אותה מולקולה הפועלת נגד תסמיני קצרת, כפי שמתרחש בתאי המערכת החיסונית של רוב חולי הקצרת המגיבים לסטרואידים.
מחקר זה מחמם את הלב ומצביע על הכיוון בו יש ללכת בכדי להתגבר על עמידות לסטרואידים בקרב חולי קצרת אומר פרופסור טק לי מהמרכז הרפואי לחקר הקצרת בבריטניה.
למחקר זה משמעות כבדת משקל על האופן בו יש לטפל בחולים בקצרת חמורה ולהפחית, באורח ניכר, את כמות אישפוזיהם. הוא מוסיף ואומר.
צוות המחקר גם מקווה שבעקבות תגליתם, יוכלו חולי קצרת להקטין את מינוני הסטרואידים להם הם נזקקים עד היום.
בכדי לבחון האם הויטמין ימריץ את תאי המערכת החיסונית בחולים, כפי שנמצא בתרביות המעבדה, נתנו המדענים השלמות של ויטמין D3 לחולי קצרת שלא הגיבו לסטרואידים. דגימות דם שניטלו במהלך שבוע של הוספת הויטמין גרמו לתאי המערכת החיסונית להיות רגישים יותר לסטרואידים.
צוות המחקר מתכנן כעת ניסויים נוספים בכדי לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר לניצול תגליתם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.