שבץ

בדיקת אולטרה-סאונד יכולה לגלות סיכון לשבץ

רופאים יוכלו לזהות אנשים בעלי סיכון לשבץ באמצעות עריכת בדיקת אולטרה-סאונד פשוטה, כך טוענים מומחים.

מחקר, שערכו מדענים מבית החולים האקדמי בלינץ שבאוסטריה, מצא שבעזרת שיטת הדמיה זו אפשר לגלות שני סמנים שקשורים עם סיכון לשבץ באנשים עם היצרות בעורקי התרדמה נטולת תסמינים.

החוקרים עקבו אחר 435 אנשים עם היצרות נטולת תסמינים בעורקי התרדמה, מצב בו ישנה היצרות בעורקים בצוואר שמספקים דם למוח, במשך שנתיים.

החוקרים מצאו שאנשים עם סוג מסוים של רבדים שומניים בעורק, שמאפשרים מעבר גלי קול מבלי ליצור תהודה חוזרת, מועדים פי 6 יותר ללקות בשבץ בהשוואה לאנשים בלי אותם רבדים שומניים בעורקי התרדמה.

אנשים עם רבדים שומניים אלה בעורקי התרדמה עם סימנים שקרישי דם עברו למוח נמצאו מועדים פי יותר מ- 10 ללקות בשבץ בהשוואה לאנשים בלי סמנים אלה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת נוירולוגיה, דר' רפי טופקיאן, שהוביל את המחקר, אומר: "לאחר מחקר נוסף, ממצאינו יוכלו להוביל לפיתוח שיטה קלינית פשוטה וישימה לחיזוי סיכון לשבץ עתידי באנשים עם היצרות נטולת תסמינים בעורקי התרדמה, ולסיוע בקביעת הדרך הטובה ביותר לטפל בהם. לדוגמא, אנשים שבבדיקת אולטרה-סאונד יימצאו עם רבדים שומניים בעורק שמאפשרים מעבר גלי קול מבלי ליצור תהודה חוזרת, ועם קרישי דם, יוכלו לעבור הליך של צנתור בעורקי התרדמה להסרת הרבדים השומניים"

עוד על שבץ

19.8.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …