כולסטרול רע במיוחד

אנטי-אייג'ינג – שיטה חדשה למאבק בקמטים

אנטי-אייג'ניג כחול-לבן, שיטה חדשה למאבק בקמטים פותחה בפקולטה לחקלאות, מזון ואיכות הסביבה שבאוניברסיטה העברית בירושלים.

דר' אורית בוסי, בעבודת הדוקטורט שלה, הצליחה לבודד אנטיאוקסידנט צמחי שמעכב את תהליך ההזדקנות על-ידי עיכוב התפרקותם של סיבי הקולגן בעור. את עבודת הדוקטורט הנחו פרופסור זכריה מדר ופרופסור שלמה גרוסמן.

אנטיאוקסידנטים פועלים נגד רדיקלים חופשיים שגורמים להתפרקות של רקמות רבות בגוף, כולל העור. כאשר כמות הרדיקלים החופשיים בגוף קטנה אין הם גורמים לנזק, אך כאשר מספרם עולה, כפי שקורה בתהליך זדקנות נורמאלי או כתוצאה מחשיפת יתר לקרינה אולטרה סגולה מהשמש, התוצאה, בין השאר, היא הישברותם של סיבי הקולגן והאלסטין בעור. כאשר דבר זה מתחולל, מאבד העור מגמישותו ומתחילים להופיע קמטים.

אומרת דר' בוסי: "הבעיה עם הרבה אנטיאוקסידנטים שקיימים כיום בשוק שנאמר עליהם שהם מעכבים את תהליך ההזדקנות היא שהם מתחמצנים במהירות ויעילותם פוחתת עם הזמן. ויטמין C, למשל, מתחמצן במהירות ורגיש לטמפרטורות גבוהות. אותו הדבר נכון לאנטיאוקסידנט EGCG שמצוי בתה ירוק וויטמין E. מנגד, האנטיאוקסידנט ששימש במחקרי עמיד לטמפרטורות גבוהות, מסיס במים, אינו מתחמצן בקלות ולכן נותר יעיל לזמן רב".

דר' בוסי חושבת על דור חדש של מוצרים אנטי-אייג'ינג קוסמטיים שלא רק ילחמו בקמטים אלא יהיו יעילים יותר לשכבות העמוקות יותר של קמטי העור מהמוצרים הקיימים כיום. החוקרת אינה מגלה את המקור הצמחי שממנו הפיקה את האנטיאוקסידנט מכיוון שהתגלית נרשמת כפטנט.

במהלך המחקר ביצעה דר' בוסי ניסיונות בעורן של חיות מעבדה שדומה, לטענתה, לעור האנושי. קבוצה אחת חשפה את עורה לקרינת השמש ונמרח עליה האנטיאוקסידנט ואילו קבוצה שניה עורה נחשף לקרינת השמש אך לא נמרח עליה האנטיאוקסידנט. בעור שלא טופל ניצפתה עליה ברדיקלים חופשיים שגורמים לקמטים ובעור שטופל על-ידי האנטיאוקסידנט לא ניצפתה עליה משמעותית ברמת הרדיקלים החופשיים.

1.2.2007

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …