דיכאון

אימפוטנציה

אימפוטנציה מתאפיינת באי יכולתו של הגבר להשיג או לשמר זקפה מספקת לקיום יחסי מין. זו יכולה להיות בעיה קבועה, אך אצל כמחצית מכל הגברים הבעיה מופיעה לפרקים. הסיבות לאין אונות יכולות להיות פיזיות, נפשיות או כתוצאה מנטילת תרופות. רוב הרופאים סבורים שהמרכיב הפיסי הוא מקור הבעיה בחלק ניכר מן המקרים. מספר מצבים בריאותיים עלול לגרום להספקה בלתי סדירה של דם לאבר המין, ביניהם: טרשת עורקים, סוכרת, תת פעילות שלבלוטת המגןטרשת נפוצה ושתיינות.

תסמינים (סימפטומים) של אימפוטנציה

חוסר יכולת להשיג או לשמר זקפה מספקת לקיום יחסי מין, אובדן החשק המיני, שפיכה מוקדמת או אי יכולת להגיע לאורגזמה.

טיפול באימפוטנציה

בהתאם לגורם הבעיה, הטיפול המקובל כולל יעוץ פסיכולוגי וסקסולוגי, טיפול תרופתי למחלות לב, הימנעות מתרופות מסוימות (כמו תרופות ללחץ דם או פרוסטטה מוגדלת), תחליפי הורמון גברי, תרופות לשיפור זרם הדם לאבר המין, תרופות המוזרקות לאבר המין, משאבות ואקום או שתלים באבר המין.

שינויים מומלצים באורח חיים

גברים שמעשנים חשופים יותר לבעיות אימפוטנציה (אין אונות).

טיפולי רפואה משלימה באימפוטנציה

סיכום

אימפוטנציה (אין אונות), שהיא אובדן חלקי או מלא של היכולת להשיג ולשמר זקפה לשם קיום יחסי מין, היא בעיקרה בעיה פיזית. מסיבות שונות לא מגיע מספיק דם לרקמה הספוגית באבר המין ולכן לא מושגת זקפה קשה דיה לביצוע יחסי מין. קימות תרופות במרשם רופא המשפרות במהירות את הספקת הדם לאבר המין וכתוצאה מנטילתן מושגת זקפה תקינה. גם השלמות תזונתיות וצמחי מרפא מגבירים את זרימת הדם לאבר המין ומסייעים בהשגת זקפה ושימורה.

עדכון אחרון – 13/7/2010

 

אולי יעניין אותך...

משאבת לב

משאבת לב מושתלת יכולה להשיב ללב את תפקודו המלא

חוקרים מצאו כי משאבת לב ששימשה כתמיכה באי-ספיקת לב בקרב מטופלים שהמתינו להשתלת לב, השיבה …