בדיקת כלור

מהי המטרה של בדיקת כלור?

המטרה של בדיקת כלור היא לקבוע האם יש בעיה במאזן החומציות (pH) ולהתאים טיפול. באנשים עם רמת (pH) בסיסי גבוה מדי, תוצאות בדיקת רמות הכלור בשתן יאפשרו לרופא לקבוע האם מקור הבעיה מצוי באובדן מלח (במקרים של התייבשות, הקאות או שימוש בתרופות משתנות) או בעודף של הורמונים מסוימים, כגון: קורטיזול או אלדוסטרון (רמות הכלור בשתן תהיינה גבוהות).

מתי יש לבצע בדיקת כלור?

בדיקת כלור בדם היא, בדרך כלל, חלק מבדיקת אלקטרוליטים  וכמעט תמיד אינה מתבצעת בנפרד. אם נמצאו רמות בלתי תקינות של נתרן, יבקש הרופא לבדוק האם הכלור מתנהג באופן דומה לנתרן. הממצאים יסייעו לרופא לאבחן בעיה במאזן החומציות (pH) ולהתאים לבעיה טיפול נאות. בדיקה של כלור בשתן מבוצעת, בדרך כלל, בשילוב עם בדיקת נתרן כדי לאבחן את הסיבה ללחץ דם בלתי תקין.

מה משמעות התוצאות של בדיקת כלור?

שינוי חד ברמות הכלור מצביע על הפרה חמורה במאזן הנוזלים ואלקטרוליטים בגוף. הצוות הרפואי חייב לנקוט בפעולה מידית בכדי להשיב את האיזון. סוג הטיפול יקבע בהתאם לגורם הבעיה.

רמות מוגברות של כלור מצביעות, בדרך כלל, על התייבשות, אך עלולות להיגרם גם מכל בעיה אחרת המעלה את רמות הנתרן.

רמות מופחתות של כלור עלולות להיגרם מכל הפרעה הגורמת לרמות מופחתות של נתרן, כמו כן בעקבות הקאות ממושכות, שלשול כרוני, נפחת או מחלה כרונית אחרת בריאות.

תרופות המשפיעות על רמות נתרן, משפיעות גם על רמות הכלור. צריכה מופרזת של סודה לשתייה או שימוש מעבר למינון המומלץ של תרופות לצרבת עלולים לגרום לרמות מופחתות של כלור.

אולי יעניין אותך...

כולסטרול רע במיוחד

בדיקת שתנן

מהי המטרה של בדיקת שתנן? המטרה של בדיקת שתנן היא לבחון תפקודי כליות ולנטר את …