טיפול הומיאופתי לכלבים

כלבים הלוקים במחלת עור אלרגית יטלו חלק במחקר שמטרתו לבחון יעילות של תכשירים הומיאופתיים בבית הספר לוטרינריה באוניברסיטת בריסטול שבבריטניה.
דר פיטר היל, מרצה בכיר לדרמטולוגיה של חיות משק ומחמד מתכוון, בעזרת מחקר זה, לישב מחלוקות בנושא היעילות של טיפולים הומיאופתיים.
הטיפול ההומיאופתי, הן בקרב בני אדם והן בקרב חיות, הוא עדיין שנוי במחלוקת. מצד אחד נטען כי לטיפול ההומיאופתי אין ביסוס מדעי וכולו הזיה טהורה. התועלת המושגת באמצעותו היא מה שמכונה אפקט הפלסבו (השפעה מטיבה, באופן בלתי מוסבר, של תרופת דמה שאין בה רכיבים פעילים).
מצד שני טוענים הומיאופתים מיומנים כי שיטתם, למרות שאינה מובנת במלואה מנקודת המבט התרופתית המקובלת, מביאה לתוצאות מרפאות אמיתיות, לעיתים תכופות, במקום בו הרפואה המסורתית נכשלת. טיעונים אלה מקבלים גיבוי מחקרי הולך ורב.
במהלך המחקר יעבדו הדרמטולוגים וההומיאופתים זה בצד זה. הדרמטולוגים יהיו אחראים לאבחון הראשוני ולהערכת ההיענות לטיפול. ההומיאופתים יבצעו הערכת תסמינים וירקחו את התכשיר ההומיאופתי לטיפול.
המחקר יערך בשני שלבים. בשלב הראשון, שיהיה מחקר קליני פתוח, תבחן ההוכחה שהטיפול אכן מועיל באמצעות הערכה של רמת הגירוד בה מצויים הכלבים. אם ימצא, בשלב זה, כי הטיפול ההומיאופתי אכן הועיל לכמה כלבים, יערך מחקר מבוקר ואקראי (תערך השוואה בין יעילות התרופה ההומיאופתית לבין יעילות של פלסבו שינתנו לכלבים באופן אקראי) שיבחן את רמת הגירוד של הכלבים ואת חומרת מחלת העור לפני ואחרי הטיפול.
מסכם דר היל: אני תקווה שמחקרים אלה יספקו הוכחה ברורה לכאן או לכאן בקשר ליעילות הטיפול ההומיאופתי בכלבים. דבר אחד ברור, ללא כל קשר לדעה מוקדמת, רבים יחכו לתוצאות בכיליון עיניים.
עוד על הומיאופטיה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.