בדיקת מעבדה

טריגליצרידים

טריגליצרידים הם קבוצה של חומרים שומניים הנעים בזרם הדם ונאגרים ברקמות השומן בגוף. אנשים עם רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם הם בעלי סיכון מוגבר להתפתחות מחלות לב. לחולי סוכרת יש לעתים קרובות רמות גבוהות של טריגליצרידים. טיפול נאות בסוכרת מביא במקרים רבים לרמות תקינות של טריגליצרידים. 

תסמינים (סימפטומים) של טריגליצרידים

למעט מקרים של רמות גבוהות ביותר של טריגליצרידים הגורמות לדלקת הלבלב ולכבד וטחול מוגדלים, אין תסמינים מובהקים לרמות גבוהות של טריגליצרידים אם טרם התפתחה מחלת לב או מחלת כלי דם. לכן חשוב להקפיד על בדיקות דם סדירות בהן נבדקות רמות הטריגליצרידים.

טיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים

לאנשים עם רמות גבוהות של טריגליצרידים מומלץ לרדת במשקל, לצמצם את צריכת המזונות המעובדים, להפחית צריכה של סוכר מוסף, אלכוהול ושומנים רוויים, לצמצם מזון מן החי ולהגביר צריכת ירקות ופירות. הטיפול התרופתי כולל השלמות של ניאצין ותרופות מרשם ליתר טריגליצרידים.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

אלכוהול, סוכר מוסף וקפאין עלולים להביא לעליה ברמות הטריגליצרידים בדם. במחקרים נמצא שצמצום צריכת מזונות עם רכיבי תזונה אלו מוריד את רמות הטריגליצרידים בדם. תזונה עשירה בסיבים תזונתיים משפרת את המצב, והמרת בשר אדום בדגים עשירים בחומצות שומן אומגה 3 מסייעת להורדת רמות הטריגליצרידים.
פעילות גופנית מתונה וסדירה מסייעת בהורדת רמות טריגליצרידים. אנשים החולים בסוכרת או מחלות לב חייבים להתייעץ עם הרופא לפני התחלת פעילות גופנית. הפסקת עישון וירידה במשקל מסייעים להתגבר על הבעיה ותורמים לבריאות כללית טובה יותר.

תוספי תזונה וצמחי מרפא לטריגליצרידים

סיכום

רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם הן גורם סיכון למחלות לב וכלי דם. כאשר לבעיה מתלווה גורם סיכון נוסף למחלות לב, כמו סוכרת או השמנת יתר, הסיכון מוגבר באופן ניכר. ניתן על-ידי שינויים בתזונה להוריד באופן משמעותי את רמות הטריגליצרידים בדם. פעילות גופנית מתונה, הפסקת עישון ושמירת על משקל גוף תקין יעילים ביותר לפתרון הבעיה. השלמה תזונתית של שמן דגים עשיר באומגה 3 וצמח המרפא פסיליום הם אמצעים רבי עוצמה להורדת רמות גבוהות של טריגליצרידים. 

עדכון אחרון – 25/7/2010

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

משאבת לב

משאבת לב מושתלת יכולה להשיב ללב את תפקודו המלא

חוקרים מצאו כי משאבת לב ששימשה כתמיכה באי-ספיקת לב בקרב מטופלים שהמתינו להשתלת לב, השיבה …